a:hover {font-size: 20px;font-weight: bold;text-decoration: none;}

Arrehlah al-ilmiah ??

 Assalamualaikum . . ak niyh x mint sbnanyer nak cte2 kisah2 hidup ak kt sni . Ak lebeyh ske buad puisi tntg diri aku . Tapi mmndgkn ak dah ptus fius otak niyh pkir psl entry ape ak nak wt kli niyh . Ak na cite lha tyme ak g rombongn bbrape arie lps . Kitorg klu x pg mlwt USIM ngn UNIKL tp  x jdi sbb ade plwt dr Jerman lha ape la .Sedih ler jugak *:P sdeyh lha sgt* . So ,ktorg round-round KL je lha . Jadi lha dpt pegi PETROSAINS , I-CITY , COSMO’S WORLD TIME SQUARE .

Ok first ak nak ckp kt petrosains . . Ak sblm niyh dah pnh pegi so x rse pape lha kn .Ak ngn member ak BAZILA  jln2 gtu je , tgkp gmbar then usha sket2 dah lha . Ak x pndai na mghayati  sume-sume tuh . Member ak sorg niyh lg lha >Fadhilah< . X ingt dunia . Ak rse klu petrosains tu 24 jam bukak pon dy sggup . Tpakse lha ak ngn Bazila tggu budak niyh ==’. Msuk tmpt dinasour tu not bad lha . Tp dinasour tipu kn bgus dinasour hidup HAHA . Dan dan lha kt pintu msuk ade sekor dinasour buad rapp dpn ak . Tape lha biarkan dy berseronok  . . janji dy bahagia dgn ape yg dy buad HAHA

AKU , Bazilah

Ok pastuh ktorg mginap kt  Kompleks Rakan Muda Mount Kiara . Ala-ala hotel gtu . Sume lgkp . Yang pling pnting ade byk socket haha nak charge phone , camera..HEHE .. Then ,ktorg besiap-siap pg  I-city Shah Alam . Pkul 6.30 ptg dah cau tp smpainye fuhhhh ! ! dkt pkul 9 mlm  ! ! ! stuck in the traffic jam  weyhhh ! cg ak bg lha mse smpai 12 mlm kt ctu . Jalan punye jalan jumpe lha mamat niyh promote ticket  ke tmn haiwan lar konon . Kate dy ade anaconda , pastu  kura-kura kepala 2 lha ape lahh . Ak mmg mint haiwan niyh xcite gilerr arhh ! !Msok2 ak trus g cri anaconda tuh tp xde!!!! Cehhh kna tpu ! ular sawa bsr ade r tp tgh tdo . abES melayang rm8 gua  !! tp ok gk dpt tgok racoon comel  dn gemuk ! ! sumpah comel ! >Fadhilah < mcm byase r tanak kluar drp tmpt tuh ! HEHE. Ak , bazila n dayah tpakse tggu je larhh dahh kwann. .pastu msok ler SNOWWALK . fuhh boleyh thn gmpak gk mcm kt UK! HEHE. Sejuk gilerr  ! Member ak Firah lg dasyatt msok pki slipar jek , pastu dy cramp HAHA pdan muke ! tp nak jugak ikot ak men glongsor ais HEEE J . Untungler jugak sbb ade cameraman pki dslr byk kli nak tgkp gmba ktorg . Kluar drp tmpt tuhh ak diserang selsema ahhh sudahhh ! Makan-makan pastu blek tdo ehhh x! Solat dlu aishhh! !Ktorg jamak ,HEHE .


DNA MIXER,SPINNING ORBIT,HAUNTED JOURNEY
OOORT'S EXPRESS,DIZZY IZZY,SUPERSONIC ODYSSEY,SPACE ATTACK

Then esok pgnye…HUUU niyh yg x sabar nak cite neyhh . JENG,JENG ! Cosmo’s World  I’m coming ! ! ! HAHA . Masok jek tros mnuju ke Supersonic Odyssey dgn kte lainnye Roller Coaster . Gempak en3 ! Ktorg yg merasmikan dlu awl2 pg . X de intro –intro dlu trus naek bnde tuhh ! Ak mmg x ingt ape dahh naek tuh mlaenkan ALLAH ngn kluarga ak ! Rse nyawa ak dihujung tnduk ! Kluar je trus rse nak terjelepok je tp xde r. Abes tuh ktorg naek ringn2 otak ler sket  .Pegi bhagian Fantasy Garden *Bahagian budak2 haha* naek kuda . Tp ktorg duk dlm cawan jea sbb abang macho uhh x bagi nek kude tu untuk budak-2 .Perghhhhhhh !  naek tuhh laju siot smpai ak rse ak boleyh je melompat kluar tp x smpai hati plak kecik plak atie abang macho uhh ! ! bosan ler naek tuhh. Pastu masok level 5 Galaxy Station blek nak advent bebb ! ! kna r ad brannn ! ktorg naek SPINNING ORBIT .Fadhilah member ak jerit *mak ! ! ! nak turun , nak turun * HAHAHA. Naek tuh bes sbb mlayang-2 , angin menderu-deru gtu .

 Turun jea ktorg naek SPACE ATTACK perghhh gmpak gile lebeyh kurg roller coaster je bnde tuhh . Bazilah kesiann sbb brhdpn ngn laki abes trselak tudung , yg ak ~ air mata start memainkan peranan ! Then naek Ooort’s Express bess sbb aku rse nak trmuntahh hahahha pening beb ! ! ! pusing mak aihhh laju kemain ! las skali kt Galaxy Station ktorg naekk ialahh DNA MIXER  HAHAHA . Memang ktorg kena goreng abes dlm tuhh .Rase diri kena blander ! ! Spe yg pki selendang x pin btol2 mmg kesian selendang tbukak abes . Dah ler rse lame naek tuhh . Ak mcm byase r air mata memainkan peranan penting . Pendek kata kat COSMO’S WORLD ak dah byk bazirkan air mata kt ctu je . HAAAA bnde yg las ktorg  buad ialah JENG ! JENG ! yeeeehaaaaaa ! Haunted Journey dgn kata laennya ialah rumah setann ngeh3 . Mmg lame ktorg brbincg dgn kakak rumah antu tu . Ktorg msok skaligus 15 org caya x?HAHA . Tyme tuh gua mmg goyang abes lhaaa .Ak pelok Ayu , Najah pelok ak ..then strusnye dahh mcm kereta api lha plak hahaha .Masok-2 jumpe pocong tgh trbaring .Pastu nseb ak brada kt dpn-2 hahaha  mmg kesian Bazila jatuh tjelepok ngn Fadhilah jtuh tpacak dpn hantu .Tyme sume org jdi pntingkan diri x pedulikan kwn msing mlaenkan selamatkan diri masing-2 .Ak tk tw nak ckp ape, mmg rmi yg ptus slipar spe yg pki slipar lha .HAHAHA yg hntu part trakhir mmg kena ranjau abes r , kna kejar ngn hantu muke  stok msok dalam mimpi ngeri je boleyh . HAIHHH sriyesly ak ckp tu rumah antu yg pling berhantu pnh ak msok ! ! Mmg enjoy lha .X rugi rm7 ak mlayang kn,kn . Permainan kt Galaxy Station pon sume stok membunuhh , mmg really EXCITEMENT , THRILL , ADVENTURE  AND FUN .Kome yg x pnh pegi bek pgi cpt sblom kiamat niyh hahaha. Lps abes sume penderitaan ktorg kt Theme Park tuh ktorg pg shopping, mkn-2 then balekkk . .Bye-bye KL  L wuhuuuuuu :(  

terima kaseh .laen kali datang lagi :)

Senarai Kekurangan dan Keburukan


Senarai kekurangan dan keburukan

Seorang pemuda dan kekasihnya bernikah dn majlis perkahwinannya sangat meriah.Suatu majlis yang penuh gilang gemilang.Beberapa bulan kemudian ,sang isteri berkata kpd si suami,

“abang,saya baru membaca sebuah artikel bagaimana mgukuhkan hubungan dn tali pernikahan kita” katanya manja smbil mnunjukkn artikel trsebut.

“Masing-masing kita akn mncttkn hal –hal yg kurangkta sukai drp psgn kta.kemudian kita akn m’bhs bgaimana kta boleh mgubah hal-hal tersebut dn m’buatkan prkahwinan kta lebih bhagia…”

Suaminya setuju dn mereka mula memikirkan hal-hal drp psgn msing-msing yg tidak mreka sukai dn brjanji tidak akan tersinggung ktika psgnnya mnctt hal-hal yg kurang baik sbb hal trsebut untuk kebaikan mreka brsama.
Malam itu mereka berpakat untuk berpisah tidur dn mncatat apa yg trlintas dlm benak fikiran mereka masing-masing
Keesokan pg , ketika brsrpn mereka sedia m’bincangkan.

“saya akan mulakan dulu ya”, kata si isteri

Lalu ia megeluarkan senarainya. Banyak sekali yg dtulisnya,sekitar 3 muka surat.
Ketika ia mula m’bacakan satu persatu hal yang tidak d’sukai dr suaminya,ia m’perlihatkan bhawa air mata suaminya mula mgalir..

“maafkan saya bang,apakah sy hrus brhenti?” Tanya isterinya

“oh tak mengapa, teruskanlah syg…” jwb suaminya

Dan si isteri trus membacakan semua yg trsenarai,lalu kmbali melipat krtsnya dgn manis di ats meja dn berkata dgn bhagia

“sekarang giliran abang membacakan senarai yg abang tulis”.

Dengan suara perlahan suaminya brkata abang tidak mencatat sesuatu pun di ats krts ni. Abang berfikir bahwa dirimu sudah sempurna dn abg tidak akn skali-skali mgubahmu.abang menyayangi dn mencintaimu dgn dirimu seadanya.awak terlalu cantik dn baik bg abg.tiada stu pun peribadimu tidak mynangku syg….”


Si isteri tersentak dan trsentuh hatinya oleh pernyataan dn ungkapan cinta serta isi hati suaminya.suaminya menerimanya seadanya…ia terus tertunduk dn mnangis..

“abang , maafkan sy….”


Alangkah indahnya sebuah perkahwinan sebegini . saling menerima dn memberI .tidak perlulah kta m’buang masa memikirkan hal-hal yg negative tntg psgn kita



  1. Terimalah dia seadanya…


terima kaseh .laen kali datang lagi :)

MATA PENA YANG DESELUBUNGI KEHAMBARAN HIDUP





Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan 


Dia milikku, tercipta untuk diriku 
Satukanlah hatinya dengan hatiku 
Titipkanlah kebahagiaan 

Ya Allah, ku mohon 
Apa yang telah Kau takdirkan 
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku 
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku 
Pelihara daku dari kemurkaanMu 

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah 
Beri kekuatan jua harapan 
Membina diri yang lesu tak bermaya 
Semaikan setulus kasih di jiwa 

Ku pasrah kepadaMu 
Kurniakanlah aku 
Pasangan yang beriman 
Bisa menemani aku 
Supaya ku dan dia 
Dapat melayar bahtera 
Ke muara cinta yang Engkau redhai 

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih 
Engkau sahaja pemeliharaku 
Dengarkan rintihan hambaMu ini 
Jangan Engkau biarkan ku sendiri 

Agarku bisa bahagia 
Walau tanpa bersamanya 
Gantikanlah yang hilang 
Tumbuhkan yang telah patah 
Ku inginkan bahagia 
Di dunia dan akhirat 
PadaMu Tuhan ku mohon segala 




   Assalamualaikum w.b.t  , lame rse nye ak tak update blog
Ak niyh malas nak tulis –tulis blog niyh . kalau ada msalah yg aku rse ak rse ak x mampu nak mnanggung prasaan dah bru ak rse nak luah kt diari skala cinta hakiki niyh .



   HAPUSKAN LAHH DERITA HATIKU INI YA ALLAH . ..



Tidak ada perkara yang menggembirakan selain dapat berceloteh dgn kau..
Aku senang kau ada , setialah bersama-samaku smpai bila (harapanku)
Seharian ak dipagut rasa rindu untuk berbicara dgnmu . . .
Banyak cerita ak tertangguh untuk ak kongsikan kpd dikau .
Ak tahu ak brslh . .ak tlh tlnjur myayangi mu . .maafkan ak
Ak tak mampu m’beri penjelasan yang lebih kpdmu . .
Dan kurasa malam ini . . .
Sebuah tubuh sudah kehilangan jiwa . .
Aku duduk terdiam menanti ,
Mencuba mengerti dn mencuba merubahkan diri,
Ttapi jiwa ini terlalu lemah , hanya boleh mnangis yg sudah pasti,
Andaikan ada sinar harapan ,
Yang boleh kuraih dgn senang,
Mungkin ak berasa tenang dn bahagia,
Tanpa berslimutkan awan kelabu hitam,
Setidak-tidaknya kau kau kembalikan la ak kepada posisi mnengah ,
Posisi dimana aku boleh trsenyum tanpa paksaan,
Tk kusangka ini trjadi untuk kedua kalinya,
Tak trmampu ak ceritakn tapi ak kecewa dgn alur cerita hidupku,
Embun menitis bersama derai air mata,merias raut wajahku yg kini kusam,
Kenapa kesedihanku ini trjadi lagi?
Aku perlukan sebentuk kehidupan yang menerangi kehidupanku agar sentiasa terang ,
Yang menerangi alur cerita hidupku ,selalu terangi hatiku dan buat ak kmbali bgkit …
Bukan aku tak pernah menderita,
Tetapi semuanya aku simpan,
Bukan aku tak pernah kecewa,
Tetapi semuanya aku pendam,
Bukan juga aku tak pernah terseksa,
Tetapi semuanya aku telan,
Kerana apa,
Deritaku,kerana jiwaku yang suka mencabar rasa,
Kecewaku,lantaran hatiku yang tidak mahu setia,
Seksaku,ekoran lidahku yang tidak melontar kata,
Maafkan aku , insan yg lemah tidak trlepas drp melakukan kslhn . .


Robbi la nazzarni fardan waanta khairulwarisina
“ya tuhanku ,jgnlah engkau m’biarkan ak hidup seorang diri  dn engkaulah waris yg pling baik’’



terima kaseh .laen kali datang lagi :)

Tentang sahabat


"selemah-lemah manusia ialah yang tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah ialah orang yg mensia-siakan sahabat yang telah dicari…"
saidina ali


Salam sayang sahabat,

Tidak ada yg lebih mgembirakan aku selain dari dpt berceloteh dgn kau.

Kaulah sahabat yg pling setia dan aku senang kau ada.

Setialah bersamaku smpai bila2 ya sahabat.

Persahabatan kita penuh diwarnai dgn pelbagai pgalaman suka dan duka,

~dihibur
~disakiti
~diperhatikan
~dikecewakan
~didengar
~diabaikan
~dibantu

Dan bermcm-mcm lg..

Namun aku tahu semua itu tidak prnah disengajakn dgn tujuan kbncian

Apa yg aku alami demi sahabat kadang2 melelahkan dan mengjengkelkan,

Tetapi itulah yg membuatkan persahabatan lebih mempunyai nilai indah..

Sahabat,

Jika dirasa permata nilam itu indah ,indah lagi ukhuwah kita

Moga terjalin selama-lamanya


"When I need..
When I am sad..
When I am happy..
U always give ur hand..
...Give hug..
U r my best friend"


~dedicate to my friend



terima kaseh .laen kali datang lagi :)

Mengetuk pintu Ar-Rayyan



Begitu agungnya ibadah puasa smpaikan Allah s.w.t menyediakan stu pintu khusus bg org yg bnr berpuasa


Daripada Sahl ibn Sa’ad r.a dr Nabi s.a.w bginda brsabda:“sesungguhnya pada syurga itu ada stu pintu yg disebut ar-Rayyan.Pada hari kiamat nti,yg akn masuk melaluinya ialah orang yg benar2 berpuasa.Tidak ada golongan lain yang akan masuk melaluinya(pintu tersebut)melainkan mereka.(Nanti)Akan dikatakan:” Di mankah mereka yg benar-benar berpuasa(di dunia dhulu)?” maka mereka pun bangun.(skali lg)Tidak ada golongan lain yg akn masuk melaluinya(pintu tersebut)melainkan mereka.Maka,apabila telah memasukinya(pintu ar-Rayyan tersebut)ia akn d’tutup,maka seorg pun tidak akan memasukinya slps itu”
(riwayat bukhari dan muslim)


Alhamdulillah kita mymbut lg bulan Ramadhan,bulan yg pnuh barakah.Banyak prkara yg dpt kita lakukan untuk beri pgertian yg lbih mulia kpd bulan ramadhan ni.Sekiranya stakat ni,selain mnahan lpr dn dhaga,kita isikan bulan ramadhan dgn bertadarus al-QURAN dan bersolat terawih,maka alangkah baik klu dpt kita tmbahi pgisian Ramadhan dgn agenda lain.


Oleh itu jika siangnya korg wt keje len,curi-curilah msa sket wt kbaikan.Buatler pe je kebaikan,hati kita jdi seronok krana didorong sifat baik contohnya solat dhuha ke..solat niyh sgt digalakkan untuk mgigatkan diri drp trus leka pastu murah rezeki.




 Elokler ambil kbrkatan bulan dgn prubahan diri.Beruntung org yg berjaya mlwn hawa nfsu spnjg Ramdhan krana xde bulan yg byk gnjrnnye mlenkan bulan Ramadhan.


  Bulan yg mlmnya dirasakn sgt pndek olah Sang pencinta Allah untuk brmanje dgn Kekasih Ilahi.Bulan dimana air mata byk mnitis mbasahi bumi smbil mmuji kbsrn Ilahi mlalui solat terawih,solat hajat,solat witir,mgaji Al-QURAN dn lain-lain amalan baik.


 Sesungguhnya air mata taubat mereka akan mmdmkn api neraka yg mnjadi pyelamat di sana kerana tkutkan azab Allah.


  Semoga bulan Ramadhan thun ni dpt mmbuka hluan untuk mgisi hari-hari yg pnuh agenda untuk mmntapkn keimanan diri.Semoga bulan Ramadhan kali ini dpt mmberi mkna yg bsr kpd ibadat kita.




Selamat berpuasa!

terima kaseh .laen kali datang lagi :)

Gunung Ararat Penemuan Bahtera Nabi Nuh

GUNUNG ARARAT –PENEMUAN  BAHTERA NABI NUH?




DOGUBAYAZIT  jadi tumpuan pihak media dr timur dan barat stlh trbongkarnya penemuan bahtera Nabi NUH.

Jarak Gunung Ararat ke pekan Dogubayazit  15 kilometer.

Palace of Ishakpasa in DogubayazitTurkey


Pekan ni pling dekat dgn kwsan pergunungan  dn lengkap pelbgai kmudahan.

Dogubayazit jga mnjadi kota smpadan antara 2 benua,iaitu Asia dan Eropah.

Sejak bribu thun..laluan digunakan untuk pedagang,pngembara dn lain-lain

Muradiye waterfall on the way to Ararat.

Penduduk tmptn percaya bahtera Nabi NUH prnah trsadai dkt Gunung Ararat sjak bribu thun lg.

Tapi x de bukti saintifik mgenai cerita tu,shinggalah penemuan arkeologi pd Oktober 2009.

Pastu kerajaan TURKI mengesorkan UNESCO mnjadikan gunung sbg tpak warisan dunia.



Peristiwa banjir bsr dan bahtera Nabi NUH juga dah ada dlm kitab-kitab suci lg(QURAN,TAURAT DAN INJIL).

Bagi yg minat subjek sjarah dan tamadun dunia mlncong lah kat situ untuk myaksikan sndiri ‘KEBESARAN’gunung Ararat di hdpn mata shigga tidak dpt diungkap dgn kata-kata~hehe


"Tidaklah mereka menjelajah di muka bumi, supaya mereka mempunyai hati yang dapat memikirkan atau telinga dapat digunakan untuk mendengar? Kerana sebenarnya bukan mata yang buta, tetapi yang buta ialah hati dalam dada."
(surah al-Hajj, ayat 46)

terima kaseh .laen kali datang lagi :)


Seruan  kekasih menggegar jiwa II


Semakin hari semakin mekar prasaan kasih syg aku trhdpnya,meskipun semnjak dua menjak kami jarang bersms mungkin d’sbbkan kami msing2 sibuk dgn urusan mnuntut ilmu yg takkan prnah hbes..Dan kadangkala prasaan terbuai dgn seorg shbt yg aku kagumi namun bgitu cpt aku myingkirkan prasaan aneh itu krana dlm hati dan jiwa ini cuma terpahat nama dia seorang,shingga suatu hari aku pulang dr asrama..Aku melepaskan lelah penat otakku dgn m’buka lmn sesawang tersebut.Kebetulan kakakku ada juga di rumah cuti yg diberikan oleh pihak universiti.



Demi Tuhan,.hti wanitaku bnar-bnar teruji kali ini.Knapa skrng?Mngapa wktu ini aku msti diuji dngan ujian ini?Nuraniku meronta-ronta minta dilepaskan dari gnggaman drita yg seakan mngkin bole reda.Skitnya aku…..air mata pun sdah malu untk mnunjukkan muka lntaran trlalu lama mnemani aku spnjng mlm.



                
Sedang kakakku leka mgulang kaji dibiliknya..aku mluru masuk ke biliknya smbil mnangis tersedu-sedu.Terus mengmpaskan diri ke katil dan esakan makin menghiba..kakakku bertanya

“mengapa ni dik?”soalnya.

“M…” kataku smbil teresak..

“dik..cuba tenang dan istighfar..cuba cerita kat akak ape yg trjadi..”kata kakakku..

Aku menceritakn kpdnya tanpa ragu2 kerana aku pasti apa yg aku lihat td mmg benar..mataku tidak mnipu..

Dari petang hinggalah membawa ke malam..mata kakakku tidak lepas mmndgku.Dia tidak brani mninggalkan aku sendirian.Aku berbaring tgak mghadap ke siling..seolah-olah aku berada di dlm ‘dunia’ yg lain.Beberapa sekatika aku bingkas bangun.Aku merempuh kakakku dan bergegas keluar.Aku ke bilik air.Kakakku menurutiku krana bimbang aku melakukan sesuatu di luar jangkaannya.

“dik buka pintu..”panggilnya prlhn krana tak mahu mnimbulkan keributan.Dia tidak mahu ibuku tahu..dan sesiapa pun..

“dik akak minta maaf klu akak yg brslh” akak mrayu kpdku..

Mungkin hatinya ditekan memikirkan kmungkinan aku  melakukan tindakan yg mnurut emosi dan kata hati.Ketika kakakku hndak mmggil ibuku,aku kluar...melongo dia melihat aku basah kuyup .Aku mandi dgn pakaianku skali.Kakakku msuk kebilik lalu mencapai tuala..cpt2 mbalut tubuhku.Aku berdiri tegak sprti  patung.Kakakku mgiring aku msuk ke blik dan kakak kunci bilik..sepi tanpa kata..
Aku mnukar pakaianku.Sehelai tuala kecil di gntungn kakak ambil dan kakakku mgeringkan rmbutku.Sesudah itu aku bersolat.Menanti msuk isyak ,aku mmbaca Al-quran.Nada suara ku pilu bagai tersekat-sekat mmbuatkan kakakku brcucuran mlihatku.
Usai solat aku trus tidur.Tiada lagi tgisan,kesedihan atau apa shaja yg trbuku di dlm hati yg sudah kulepas ketika mndi tadi.
Ruang bilik lebih byk diisi dgn sepi.Aku mnjdi pndiam dan kakak pula brckp apabila bnr2 perlu shaja.Mujur ibuku tidak myedari skapku tlh brubah..aku ggh menceriakn diri dihdpn ibuku..

“adek mhu kakak yg dlu,”kataku kpd kakakku suatu hari ketika brada di dlm bilik.
Mungkin antara tidak faham dgn mksud kata-kataku..kakak mmpamerkan riak wjh keliru.

“kakak yg nakal dn periang,bukan yg baek bgini!,”ujarku dlm tertawa.Sungguh kakak brasa sng hati mlihat prubhnku.

“syukur adek berjaya melepasi ujian ini” ujar kakakku.



  Andai aku brtanya slhku?Bole tak kau tolong jwb?Andai aku prsoalkan dimana kurngnya aku?Mmpukah kau tolong huraikan?Aku thu aku tdak sbaik mna,jauh sekali untk smpurna ttapi aku tlah cuba sdaya trmampu spaya aku mmpu jdi yg trbaik untknya.Prhnya goresan hati ini kuselangi dgn titipan doa buat yg Maha Agung krana aku sdar aku tdak brsndirian mngharungi badai ini.





 “Ya Tuhanku,janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri dan Engkaulah waris yang paling baik”



 Pdihnya hti ini Allah SWT sja yg thu.Skitnya jiwa ini Allah SWT yg mengerti.Kini individu yg tega membunuh diri,hnya lntrn ditinggalkan org yg tersyg.Kini aku tahu sakitnya bgaimana.Kini aku mengerti lukanya sedlm mna.Kini aku fahami pedihnya shebat apa.Astaghfirullah…..Brat sungguh Ya Allah dugaan ini.Dlm tangis nmun redha,aku panjatkan sklumit doa agar ujian ini bakal mnghapus dosa-dosa ku yg mngkin alpa krna kasih syg yg Dia pinjamkan slama ini.



 “Tidak ada daya upaya dan tidak ada tenaga kekuatan melainkan dengan Allah yang Maha Tinggi lagi Maha Besar”



 Tdak mngapa,wlaupun trluka dn darahnya masih mengalir,aku ttap waras dlm mnakluki stiap ssuatu kjadian itu. Moga-moga dia bhagia dan mnemui apa sbenarnya yg dia hajati wlaupun bkan aku yg bkl bkongsi  saat itu nnti.Cuma aku msih tidak kuat menyatakan pada dia,skali dia pergi,jngn ssekali cuba kembali.
  


Masa terus berlalu…aku terus sibukkan diri dgn kerja-krja lain..Perjuangan hidupku belum trhenti lagi dan masih byk lg prlu aku perbaiki.Aku tidak mampu mgubah masa lalu dan aku skrg tidak mgetahui apa yg bkl terjadi pd msa mndtg.Moga-moga aku trhindar dr lorong-lorong kesengsaraan dan jauhkanlah dr kputusan dn kggln..tggalkan kegelisahan~selamat tinggal kesengsaraan..




terima kaseh .laen kali datang lagi :)