a:hover {font-size: 20px;font-weight: bold;text-decoration: none;}

MATA PENA YANG DESELUBUNGI KEHAMBARAN HIDUP





Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan 


Dia milikku, tercipta untuk diriku 
Satukanlah hatinya dengan hatiku 
Titipkanlah kebahagiaan 

Ya Allah, ku mohon 
Apa yang telah Kau takdirkan 
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku 
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku 
Pelihara daku dari kemurkaanMu 

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah 
Beri kekuatan jua harapan 
Membina diri yang lesu tak bermaya 
Semaikan setulus kasih di jiwa 

Ku pasrah kepadaMu 
Kurniakanlah aku 
Pasangan yang beriman 
Bisa menemani aku 
Supaya ku dan dia 
Dapat melayar bahtera 
Ke muara cinta yang Engkau redhai 

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih 
Engkau sahaja pemeliharaku 
Dengarkan rintihan hambaMu ini 
Jangan Engkau biarkan ku sendiri 

Agarku bisa bahagia 
Walau tanpa bersamanya 
Gantikanlah yang hilang 
Tumbuhkan yang telah patah 
Ku inginkan bahagia 
Di dunia dan akhirat 
PadaMu Tuhan ku mohon segala 




   Assalamualaikum w.b.t  , lame rse nye ak tak update blog
Ak niyh malas nak tulis –tulis blog niyh . kalau ada msalah yg aku rse ak rse ak x mampu nak mnanggung prasaan dah bru ak rse nak luah kt diari skala cinta hakiki niyh .



   HAPUSKAN LAHH DERITA HATIKU INI YA ALLAH . ..



Tidak ada perkara yang menggembirakan selain dapat berceloteh dgn kau..
Aku senang kau ada , setialah bersama-samaku smpai bila (harapanku)
Seharian ak dipagut rasa rindu untuk berbicara dgnmu . . .
Banyak cerita ak tertangguh untuk ak kongsikan kpd dikau .
Ak tahu ak brslh . .ak tlh tlnjur myayangi mu . .maafkan ak
Ak tak mampu m’beri penjelasan yang lebih kpdmu . .
Dan kurasa malam ini . . .
Sebuah tubuh sudah kehilangan jiwa . .
Aku duduk terdiam menanti ,
Mencuba mengerti dn mencuba merubahkan diri,
Ttapi jiwa ini terlalu lemah , hanya boleh mnangis yg sudah pasti,
Andaikan ada sinar harapan ,
Yang boleh kuraih dgn senang,
Mungkin ak berasa tenang dn bahagia,
Tanpa berslimutkan awan kelabu hitam,
Setidak-tidaknya kau kau kembalikan la ak kepada posisi mnengah ,
Posisi dimana aku boleh trsenyum tanpa paksaan,
Tk kusangka ini trjadi untuk kedua kalinya,
Tak trmampu ak ceritakn tapi ak kecewa dgn alur cerita hidupku,
Embun menitis bersama derai air mata,merias raut wajahku yg kini kusam,
Kenapa kesedihanku ini trjadi lagi?
Aku perlukan sebentuk kehidupan yang menerangi kehidupanku agar sentiasa terang ,
Yang menerangi alur cerita hidupku ,selalu terangi hatiku dan buat ak kmbali bgkit …
Bukan aku tak pernah menderita,
Tetapi semuanya aku simpan,
Bukan aku tak pernah kecewa,
Tetapi semuanya aku pendam,
Bukan juga aku tak pernah terseksa,
Tetapi semuanya aku telan,
Kerana apa,
Deritaku,kerana jiwaku yang suka mencabar rasa,
Kecewaku,lantaran hatiku yang tidak mahu setia,
Seksaku,ekoran lidahku yang tidak melontar kata,
Maafkan aku , insan yg lemah tidak trlepas drp melakukan kslhn . .


Robbi la nazzarni fardan waanta khairulwarisina
“ya tuhanku ,jgnlah engkau m’biarkan ak hidup seorang diri  dn engkaulah waris yg pling baik’’



terima kaseh .laen kali datang lagi :)

0 comments:

Post a Comment