a:hover {font-size: 20px;font-weight: bold;text-decoration: none;}

Seruan  kekasih menggegar jiwa I

 Sadaqallahul a’zim…

  Al quran ditgnku kututup prlhn-lhn,kucium dn letak di ats meja blajarku.Sprti malam sblumnya aku brtahajud di hening malam kala manusia sedang enak dibuai mimpi.Seketika aku berteleku di tikar solat mengenangkan suatu ketika dahulu aku terleka dengan fitnah dunia..spontan otak mengimbas kembali kenanganku.....



Aku malu sendirian..Senyum tak sudah-sudah melatari bibirku mnjadikan hari-hari yg kulalui semakin ceria.Perkenalan di sebuah laman sebuah laman sesawang membuatkan aku tenggelam dgn prasaan yg sgt indah.Aku cuba untuk tidak melayan prasaan ini lagi,tetapi hatiku terus galak melayang jauh entah kemana.Betapa dia bertakhta di hatiku shingga aku rse tidak lengkap hidupku sehari tidak berckp dgnnya..Setiap detik yg aku lalui hari seolah-olah tidak sempurna tanpa suaranya.Seketika baru aku sedari,semuanya krana  anugerah yg Allah SWT  hadiahkn buat hambaNya yg dipanggil cinta.



  Hebat benar dugaan yang Allah SWT ciptakan buat hambaNya yang lemah sepertiku. Aku mula menggambarkan sejarah agungnya cinta Zulaikha ke atas Nabi Yusuf a.s hingga memungkinkan segala kelihatan seakan mustahil.Ulungnya cinta Khadijah buat suami yang juga penghulu segala rasul,Nabi Muhammad SAW sehingga tiada yang dapat menandingi pengorbanannya hingga ke hembusan terakhir. Lalu serta merta kupanjatkan doa kerdilku ke hadrat Ilahi atas anugerah yang  Indah ini…




“…dihiasi mnusia dgn kecintaan yg diingini,wanita,ank2,hrta yg byk trdiri dr emas
dan perak,kuda pilihan,binatang ternakan dan  tanaman.Semua itu hanya
kesenangan hidup di dunia saja.Disisi Allah adalah sbaik-baik tempat
kembali(syurga)”

(Surah Ali-Imran:14)



اللهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ شُكْرًا
Ya Allah hanya kepadaMu segala puji dengan benar-benar bersyukur

           

              


 Semoga segala yang baikitu trcipta untukku.Subhanallah… Wlaupun aku blum tahu apakah akhirnya kami,kesyukuran sntiasa aku panjatkn buat yg Maha Esa atas prtemuan ini dan bgiku,cinta suatu anugerah.



 Berdosakah aku kerana mencintai dia?Aku sdikit keliru apa yg hrus aku lakukan.Jiwaku risau,hatiku bimbang cinta ini bkl mmbuatkan aku brdosa dn lalai.Mana tdaknya,stiap saat,stiap wktu asyik dia yng bermain di fikiranku.Risau aku terssr dr lndsn yg spatutnya aku jejaki,lntran buaian prasaan yang yg mgasyikkn.SMS tdak prnah putus,seolah-olah kami dipisahkan dua benua trbsar di dunia. Kami brtemu tnpa wajah,brsua tnpa muka dn brbicara tnpa suara.



Add caption
 Htinya pula bagaimana agknya?Apa,adakah ruang untuk aku mnumpang ksih yg trcipta ini. Entah apalah yg dia lihat pd aku yg srba kkurangan dn naif ini.Malah bkan sdikit tingkahku yg aku sendiri mymph bila anginku yg tak baik..Dlm bhagia,aku sbenarnya gusar.Bnarkah rsa dicintai ini akn brkekalan sperti yg diimpikan stiap insan yg dilamun oleh rasa itu.Aku tidak lupa kpd Pencipta prasaan ini jga pnentu sgalanya ykni yg Maha Esa



 Mudah-mudahan kami akn disatukan dgn ikatan jnji yg brsulamkan iman srta takwa.Rahmat dn kasihMu Ilahi yg aku dpt agr aku dpt brsamanya mnikmati hri-hri yg msih brbaki.Berbakti taat setia sbagai isteri,brgurau snda sbagai teman dan mnangis hiba sbagai sahabat untuknya.



“……di antara tanda-tanda kekuasaanNya ialah Dia menciptakan untukku isteri-isteri dan jenismu sendiri supaya kamu merasa
damai dan tenang dengannya dan dia menjadikan di antara kamu rasa kasih sayang.
Sesungguhnya pada yang demikian itu cukup sebagai bukti(kehebatan Allah) bagi kaum yang berfikir”
(surah ar-rum:21)



terima kaseh .laen kali datang lagi :)

0 comments:

Post a Comment